Σχετικά με εμάς | Επικοινωνία | Γίνε συνεργάτης

Search

Εγκαίνια για τον πλήρως ολοκληρωμένο Κάθετο άξονα της Νυμφαίας

Τα εγκαίνια του νοτίου τμήματος του Κάθετου Άξονα Νυμφαίας πραγματοποίησε το πρωί της Τρίτης 14 Μαρτίου ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανοίγοντας πλέον το δρόμο στην πλήρη του έκταση για το κοινό.

Στην τελετή παρέστησαν εκτός του υπουργού ο βουλευτής Ροδόπης κ. Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολος Αντωνούδης, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης, ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιώργος Πετρίδης, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής ΑΜΘ κ. Νικόλαος Μενεξίδης καθώς και πολλά στελέχη της Εγνατίας Οδού.

Χρήστος Σπίρτζης «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση»

Ο Υπουργός τόνισε σε δηλώσεις του τη σημασία της λειτουργίας τόσο του κάθετου άξονα της Νυμφαίας όσο και των υπολοίπων υποδομών στη Θράκη με στόχο να αποτελέσουν αρτηρίες για τις συνδυασμένες μεταφορές, ενώ ερωτηθείς για το θέμα της διέλευσης των λεωφορείων και των φορτηγών από τον Κάθετο άξονα εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα πρέπει να ανοίξει το συντομότερο, και για αυτό θα έχει σύντομα επαφές με τους Βουλγάρους ομολόγους του.

Τέλος εξέφρασε και την άποψη πως θα πρέπει να υπάρχουν διόδια τόσο στην Εγνατία όσο και στους κάθετους άξονές της, θεωρώντας όμως πως θα πρέπει να επιλεγεί η λύση των αναλογικών διοδίων.

«Με την ολοκλήρωση του Νοτίου τμήματος ολοκληρώθηκε ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας», σημείωσε, απομένουν όμως ακόμα δύο άξονες, αυτός της Ξάνθης και αυτός του Έβρου, για αυτό θεωρεί πως θα πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια ώστε η Θράκη να αποκτήσει, λόγω της θέσης της, το πλεονέκτημα για τις συνδυασμένες μεταφορές και την παραγωγική της ανασυγκρότηση.

Ο κ. Σπίρτζης έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, και τόνισε πως οι κοινωνικοί φορείς της περιοχής θα πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τις υποδομές προκειμένου η Θράκη να ανακτήσει τον ιστορικό ρόλο που πάντα είχε.

«Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό σε κανένα περιφερειάρχη, είναι μια εθνική προσπάθεια και για αυτό μας βλέπετε όλους μαζί εδώ, όπως μαζί θα πρέπει να μας δείτε στο εθνικό σχέδιο που θα πρέπει να έχουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη συμπλήρωση των απαραίτητων υποδομών» ανέφερε.

Έρχονται σύντομα τα λεωφορεία;

Όσο για το θέμα της μη διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών από τον κάθετο άξονα, σημείωσε πως αυτό προκύπτει όχι από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά με την συμφωνία που έχει γίνει με τη Βουλγαρία.

«Πιστεύουμε πως μετά από επικοινωνία που θα έχω με τον ομόλογό μου στη Βουλγαρία αυτοί οι περιορισμοί να αρθούν, καθώς το έργο και ο δρόμος έχουν σχεδιαστεί για να “σηκώνουν” βαριά οχήματα, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιου είδους μετακινήσεις» ανέφερε, σημειώνοντας πως όλοι οι κάθετοι άξονες έχουν σαν στόχο να ζωντανέψει η ενδοχώρα της Θράκης και όχι απλά για εκδρομές με ΙΧ.

Αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια η εισήγηση του υπουργού

Ερωτηθείς για το θέμα των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε σε όσους, κατά την άποψή του, δημιούργησαν δρόμους χωρίς κοινωνικά κριτήρια και αυτούς που δημιούργησαν την Εγνατία και δεν έβαλαν για 15 χρόνια τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις στις τουριστικές και βιομηχανικές περιοχές, με αποτέλεσμα να πληρώνει ένα τεράστιο κόστος ο ελληνικός λαός.

Η δική του εισήγηση, τόνισε, είναι να μπουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, μεταξύ των οποίων και οι κάθετοι άξονες,  αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και πολίτες που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζονται στήριξη.

Απόστολος Αντωνούδης «Τα έργα από μόνα τους δεν αποτελούν ανάπτυξη, αλλά είναι προαπαιτούμενα  για την ανάπτυξη»

«Ολοκληρώνεται ένα έργο που είναι πολύ σημαντικό για την περιοχή» επισήμανε ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολος Αντωνούδης, τονίζοντας πως ολοκληρώθηκε στον χρόνο που έπρεπε και θα δώσει ώθηση ώστε να αναπτυχθεί η περιοχή, αν φυσικά φροντίσουν και οι τοπικοί φορείς.

«Τα έργα από μόνα τους δεν αποτελούν ανάπτυξη, αλλά είναι προαπαιτούμενα  για την ανάπτυξη» σημείωσε, τονίζοντας πως οι τοπικές κοινωνίες η Περιφέρεια και οι Δήμοι θα πρέπει να αγκαλιάσουν το έργο, γιατί η παραγωγική ανασυγκρότηση δεν θα έρθει από τα πάνω αλλά μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης και τα τοπικά και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης,.

Χρήστος Μέτιος «Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την περιοχή»

«Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την περιοχή μας και χαιρόμαστε για την ολοκλήρωσή του» σημείωσε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος, μιας και φέρνει πιο κοντά Ελλάδα και Βουλγαρία.

Δράττοντας την ευκαιρία ο κ. Μέτιος παρατήρησε στη συνέχεια πως η Περιφέρεια προσδοκεί σε περαιτέρω συνεργασία με την Εγνατία Οδό, ώστε να κατασκευαστούν και άλλα έργα που είναι απαραίτητα ώστε να συμβάλλουν στην ουσιαστική ανάπτυξη στην ΑΜΘ, τονίζοντας για τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας πως τα προβλήματα που δημιουργούνται από το έργο, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κατάλληλα, γιατί είναι στο χέρι των τοπικών κοινωνιών πώς θα διαχειριστούν το έργο προς όφελος της περιοχής και των κατοίκων.

Δημήτρης Χαρίτου «Να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν το άνοιγμά του στη διέλευση λεωφορείων και φορτηγών»

Στην πολύ μεγάλη δυναμική που έδειξε ο κάθετος άξονας, ακόμα και τα 3,5 χρόνια που ήταν ανολοκλήρωτος, στάθηκε ο πολιτευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τάκης Χαρίτου, ο οποίος σημείωσε πως αποτελεί πύλη εισόδου για την περιοχή μας και τη χώρα αντιτείνοντας ωστόσο πως η δημιουργία του «έφερε στην επιφάνεια τα μεγάλα ελλείματα στις υποδομές στην περιοχή, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού, αλλά και τις ανεπάρκειες για να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά της πόλης και της ευρύτερης περιοχής ώστε να είναι ελκυστική» κάτι που θεωρεί πως είχε αρνητικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους της τοπικής οικονομίας.

«Η δυναμική του κάθετου άξονα, μετά και την ολοκλήρωση του τελευταίου αυτού κομματιού, δεν μπορεί να ανακοπεί», εκτίμησε ο ίδιος στη συνέχεια για να εκφράσει την άποψη πως η τοπική εξουσία οφείλει να συνειδητοποιήσει πως θα πρέπει «να ξεπεραστούν στερεότυπα και αγκυλώσεις του παρελθόντος, να επανεξεταστούν σχεδιασμοί που έχουν να κάνουν συνολικά με τους κάθετους άξονες στην ευρύτερη περιοχή, για να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν το άνοιγμά του στη διέλευση λεωφορείων και φορτηγών». Ταυτόχρονα πιστεύει πως θα πρέπει να υπάρξει  ένας σχεδιασμός παραγωγικής και αναπτυξιακής δυνατότητας, που θα αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, δίνοντας ώθηση στην τοπική οικονομία.

Πηγή: http://paratiritis-news.gr

Share it