Ο Όμιλος Φίλων Θαλάσσης Αλεξανδρούπολης (Ο.Φ.Θ.Α.) και το τμήμα ιστιοπλοΐας διοργανώνουν τη μεγαλύτερη ιστιοπλοϊκή διοργάνωση, το παγκόσμιο πρωτάθλημα “470 MASTER’S CUP” στην Αλεξανδρούπολη, από τις 20 μέχρι τις 25 Αυγούστου 2017.
Η πετυχημένη διοργάνωση του παγκοσμίου πρωταθλήματος 470 masters cup το 2006 στην Αλεξανδρούπολη, η κομβική θέση της πόλης μας στα βαλκάνια καθώς και η απουσία παρόμοιας διοργάνωσης αποτελεί πόλο έλξης στις γειτονικές χώρες για τον αθλητικό τουρισμό της περιοχής μας και την προβολή του.
Το όνομα του Κυπέλλου 470 προέρχεται από το μήκος του ιστιοπλοϊκού που χρησιμοποιείται στους αγώνες και είναι 470 εκ. Το 470 είναι ένα αγώνισμα ολυμπιακών αγώνων που αναγνωρίζεται από την ISAF. Το πρώτο σκάφος 470 σχεδιάστηκε από τον Γάλλο Andre Cornu το 1963. Είναι μια δημοφιλής κατηγορία σκαφών, προσφέροντας μια καλή εισαγωγή σε σκάφη υψηλής απόδοσης χωρίς να είναι υπερβολικά δύσκολο στο χειρισμό.
Η Διεθνής Κατηγορία 470 είναι η κατηγορία του σκάφους που χρησιμοποιείται από πληρώματα δύο ατόμων, δύο ανδρών ή δύο γυναικών. Αποτελεί ολυμπιακό άθλημα από το 1976 (Μόντρεαλ) και το 1988 έγινε ανοιχτό άθλημα που διοργανώνεται σε περισσότερες από 61 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Στους 9 Ολυμπιακούς Αγώνες όπου διεξήχθη αγώνας στην κατηγορία 470, περισσότερα από 18 διαφορετικά έθνη έχουν εξασφαλίσει ολυμπιακά μετάλλια με συμμετοχές ανδρικών και γυναικείων πληρωμάτων, επιδεικνύοντας το βάθος συμμετοχής και ταλέντου.
Η Διεθνής 470 Class είναι υπεύθυνη για την οργάνωση και διοίκηση του Class 470 σε όλο τον κόσμο. Με το 25% των αθλητών των Ολυμπιακών Αγώνων που ανταγωνίζονται στην κατηγορία 470, η Class δεσμεύεται να διασφαλίζει τα συμφέροντά τους και τα ευρύτερα συμφέροντα των 470 ιστιοπλοϊκών που εκπροσωπούν και να ενθαρρύνει, προωθώντας και αναπτύσσοντας την κατηγορία 470 σε όλο τον κόσμο.
Το 470 είναι εξοπλισμένο με spinnaker και trapeze, καθιστώντας την ομαδική εργασία απαραίτητη για τη σωστή πλεύση. Το 470 δεν είναι δύσκολο, αλλά για να είναι ανταγωνιστικό, όλα θα πρέπει να γίνουν στην τελειότητα. Όσον αφορά την τακτική, η λέμβος είναι απαιτητική επειδή οι διαφορές ταχύτητας είναι μικρές και οι στόλοι είναι συνήθως μεγάλοι.
Παναγιώτης Κατσάνης