Περίπου δυο ώρες διήρκησε η σύσκεψη φορέων που προκάλεσε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, ο Δήμαρχος και πρόεδρος της ΠΕΔ – ΑΜΘ Βαγγέλης Λαμπάκης, με αφορμή την έναρξη των εργασιών κατασκευής του σταθμού διοδίων της Μέστης.
Με φόντο το γεγονός, ότι η τοπική κοινωνία είχε αντιδράσει άμα τη ανακοινώση της κατασκευής του σταθμού, αλλά η αντίδραση δεν είχε εισακουστεί, οι τοπικοί φορείς της Θράκης έκαναν για άλλη μία φορά σαφή την αντίθεσή τους με το συγκεκριμένο έργο.
Επί του θέματος τοποθετήθηκαν 23 άτομα μεταξύ των οποίων κληρικοί, βουλευτές, αυτοδιοικητικοί και κομματικά στελέχη όμως η απόφαση αυτής της σύσκεψης δεν ήταν ομόφωνη.
Κοινός τόπος όλων των ομιλητών, αλλά και των περευρισκομένων γενικά ήταν το γεγονός ότι η τοπική κοινωνία της Θράκης πρέπει να αντιδράσει στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, κάτι το οποίο σχεδιάζεται να γίνει εφόσον αποτελεί μνημονιακή δέσμευση. Εξαιτίας αυτής της δέσμευσης άλλωστε, τοποθετούνται και οι σταθμοί των διοδίων τόσο στη Μέστη, όσο και στα υπόλοιπα 17 σημεία της Εγνατίας (πέραν των υφισταμένων).
Μία διάσταση απόψεων υπήρξε σχετικά με το αν πρέπει οι τοπικοί φορείς να κατέβουν στην Αθήνα υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους ή αν πρέπει «η Αθήνα» να έρθει εδώ για τα ακούσει, αλλά επικράτησε η πρώτη. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι οι Μητροπόλεις της Θράκης στηρίζουν την όποια απόφαση των τοπικών αρχών, αφού όπως είπε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης «αφορά τον τόπο μας και το καλό του».
Από το πλαίσιο των κινητοποιήσεων αποκλείστηκε το ενδεχόμενο αποκλεισμού της Εγνατίας οδού σε οποιοδήποτε σημείο, ώστε να μην προκληθεί ταλαιπωρία στους χρήστες του δρόμου, όμως έμεινε ανοικτό το ενδεχόμενο παράστασης διαμαρτυρίας στο σημείο κατασκευής του σταθμού της Μέστης. Επίσης στο τραπέζι της συζήτησης αναφέρθηκε και ο ανολοκλήρωτος κάθετος άξονας Αρδάνιο – Ορμένιο, ωστόσο το συγκεκριμένο θέμα τέθηκε εκτός του υφιστάμενου διεκδικητικού πλαισίου με τη δέσμευση όμως ότι θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής, μελλοντικής σύσκεψης.
Ο κος Λαμπάκης, εκτός του ρόλου του οικοδεσπότη ανέλαβε και το ρόλο του συντονιστή όλης αυτής της συζήτησης και ήταν εκείνος που έκλεισε την κουβέντα προσπαθώντας να βρει τη συνισταμένη όσων είχαν προηγουμένως ακουστεί. Υπό αυτό το πρίσμα και με βάση όσα ειπώθηκαν, το τελικό κείμενο που θα προωθηθεί στην Αθήνα (στο υπουργείο Υποδομών, στον Πρωθυπουργό και στο ΤΑΙΠΕΔ) θα κινείται στους εξής άξονες:
Θα ξεκαθαρίζει ότι οι Θρακιώτες τάσσονται κατά της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού
Θα ζητηθεί μέσω της νομικής οδού μία μελέτη κόστους-οφέλους του συγκεκριμένου δημόσιου έργου που λέγεται «εγνατία οδός»
Θα προταθεί και θα προταχθεί η αντίθεση της τοπικής κοινωνίας στο ενδεχόμενο κατασκευής νέων σταθμών διοδίων στη Θράκη πέραν των υφισταμένων, με επιχείρημα τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Η μόνη «υποχώρηση» που μπορούν να κάνουν οι Θρακιώτες είναι η κατασκευή σταθμού διοδίων στους Κήπους του Έβρου, τα οποία δεν επηρεάζουν την κίνηση των μόνιμων κατοίκων, παρά μόνο την διέλευση των τουριστών.
Θα γίνεται σαφές ότι οι Θρακιώτες υποστηρίζουν την αναλογική λειτουργία των σταθμών διοδίων ανά τη Ελλάδα (με χρέωση 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο) και αντιτίθενται στη λειτουργία μετωπικών διοδίων (δηλαδή, με χρέωση εφάπαξ)
Η τελική μορφή του κειμένου θα δοθεί από τον κο Λαμπάκη και θα σταλεί σε όλους τους συμμετέχοντες προκειμένου να το συνυπογράψουν. Παρόλα αυτά, εντός της αίθουσας ήδη συμφώνησαν προφορικά άπαντες οι παρευρισκόμενοι εκτός των εκπροσώπων του ΚΚΕ και της ΛΑΕ οι οποίοι δήλωσαν ότι δεν προσυπογράφουν καμία άλλη πρόταση πλην κάποιας που θα έλεγε ξεκάθαρα «όχι στα διόδια».
Πηγή: reportal.gr