Με δέκα σχολεία λιγότερα ξεκινάει φέτος η Σχολική χρονιά στον Έβρο, αφού με εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜΘ Κωνσταντίνου Μπαντίκου, διακόπτεται η λειτουργία των εξής σχολικών μονάδων:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΕΒΡΟΥ
Α/Α ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
1 Δημοτικό Σχολείο Λουτρού
2 Δημοτικό Σχολείο Πρωτοκκλησίου
3 Δημοτικό Σχολείο Δαδιάς
4 Δημοτικό Σχολείο Καστανέων
5 Νηπιαγωγείο Λουτρού
6 Νηπιαγωγείο Γονικού
7 Νηπιαγωγείο Στέρνας
8 Νηπιαγωγείο Λακκώματος
9 Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου
10 Νηπιαγωγείο Σιδηροχωρίου
Σε όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα διακόψουν την λειτουργία τους συνολικά είκοσι σχολικές μονάδες (νηπιαγωγεία και δημοτικά) και αυτό αποτελεί μία σαφή ένδειξη του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει τόσο ο Έβρος, όσο όμως και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σχολιάζοντας την εξέλιξη, το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ στον Έβρο, Μενέλαος Μαλτέζος, έγραψε: «Τα σχολεία ανοίγουν στις 2 Σεπτεμβρίου 2019 αντί το Υπουργείο παδείας και η κ. Κεραμέως να ασχοληθούν με την προετοιμασία του ανοίγματος σχολείων προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα σε υλικοτεχνική υποδομή και διδακτικό προσωπικό απεναντίας δημοσιεύονται αποφάσεις αναστολής λειτουργιάς δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.Με βάση την απόφαση κλείνουν 20 σχολεία στην ΑΜΘ εκ των οποίων το 50 % είναι στον Έβρο.
Απ το γεγονός αυτό συνάγεται αναδικνύεται ένα διαχρονικό πρόβλημα της πληθυσμιακής και δημογραφικής γήρανσης στο Έβρο καλά κρατεί.
Διαβάζοντας την στο σχετικό ΦΕΚ αναφέρεται στο 19ο σχετικό της απόφασης ότι «η παρούσα απόφαση δεν προκαλεί δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό».
Αρνητικά φαινόμενα δημογραφικής γήρανσης και κρίσης γονιμοπτητας ερήμωσης της υπαίθρου αντιμετωπίζονται μόνο με δημόσιες πολιτικές με αύξηση των δημοσίων επενδύσεων. Επειδή ο Έβρος είναι σύνορα και αυτό δεν πρέπει να το λέμε πρέπει και να το κάνουμε πράξη.
Τέτοιου είδους φαινόμενα χρειάζεται μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική πολιτική, με πολιτική συναίνεση, ρεαλιστική και υλοποιήσιμη, καθώς υπάρχουν οι τρόποι για την ανάσχεση του δημογραφικού προβλήματος»