Search

Οι τρεις αλλαγές που προτείνει η Super League στο Αθλητικό Νομοσχέδιο με άρση του κωλύματος παραγόντων ακόμη και αν παραπεμφθούν για κακούργημα!

Στις προτάσεις που ανακοίνωσε μετά το σημερινό Δ.Σ. η Λίγκα, ζητεί να μην υπάρχει κώλυμα αν κάποιος αξιωματούχος παραπεμφθεί σε δίκη για κακούργημα, ακόμη και σε περίπτωση πρωτόδικης καταδίκης, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ισχύς να αφορά μόνο τελεσίδικη απόφαση της Δικαιοσύνης.

Ακόμη, αιτείται να μην ισχύσει η διάταξη, όπως αυτή εισάγεται με το νομοσχέδιο, για τα πιστοποιητικά συμμετοχής στο πρωτάθλημα από την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, όπως επίσης και να καταργηθεί η διάταξη για την επιβολή των διοικητικών προστίμων από την Επιτροπή προς τις ΠΑΕ.

Η ανακοίνωση:

«Κατά τη σημερινή συνεδρίαση, το Διοικητικό Συμβούλιο της Super League έλαβε, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες αποφάσεις:

1/ Εγκρίθηκε το Α’ πλαίσιο παρατηρήσεων και προτάσεων της Super League επί του σχεδίου του Αθλητικού Νόμου και μετά από διαβούλευση με τις ΠΑΕ-Μέλη της Super League θα συνταχθεί και Β’ πλαίσιο συγκεκριμένων προτάσεων. (βλ. συν.)

2/ Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αγώνων 16ης -20ης αγωνιστικής του Πρωταθλήματος Super League Σουρωτή, το οποίο θα ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών.

3/ Εγκρίθηκε η σύναψη σύμβασης με αντικείμενο την ανακύκλωση χάρτινων συσκευασιών και πλαστικών ειδών, σε όλα τα γήπεδα των ΠΑΕ-Μελών της Super League, η οποία θα τεθεί υπόψη επόμενου Δ.Σ. της διοργανώτριας.
H Γ.Σ. διεκόπη και κατόπιν νέας πρόσκλησης θα συνεχιστεί εντός του Ιανουαρίου 2019».

Οι προτάσεις της Super League επί του σχεδίου του αθλητικού νόμου:

1. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΠΑΡ, 1 ΠΕΡ.Β ΄ ΤΟΥ Ν.2725/1999 
Σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη έχει κώλυμα συμμετοχής σε σωματείο, συμμετοχής στη Διοίκηση Σωματείου ή ΑΑΕ, όποιος έχει παραπεμφθεί στο δικαστήριο για κακούργημα με κλητήριο θέσπισμα ή με τελεσίδικο βούλευμα. Σύμφωνα με την προϊσχύσασα διάταξη, η οποία τροποποιήθηκε με τον ν.3479/2006, για την διαπίστωση κωλύματος απαιτείτο η ύπαρξη τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης. Το ίδιο αποφασίστηκε (δηλαδή το κώλυμα να υφίσταται μόνο στη περίπτωση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης και όχι παραπομπής στο ακροατήριο) στην κοινή συμφωνία που έγινε τον Αύγουστο του 2001 μεταξύ Πολιτείας-ΦΙΦΑ και ΕΠΟ και υπεγράφη σχετική συμφωνία των εκπροσώπων των ως άνω φορέων, οι οποίοι ήταν από πλευράς Πολιτείας ο τότε Γεν. Γραμμ. Αθλητισμού Νίκος Έξαρχος, ο Φουρνιέ Φαγιάρ εκ μέρους της ΦΙΦΑ και οι Βασίλης Γκαγκάτσης και Θεόδωρος Θεοδωρίδης εκ μέρους της ΕΠΟ. Η ως άνω συμφωνία που είχε άλλα εννέα σημεία, είχε γίνει πλήρως αποδεκτή από τους εκπροσώπους της Πολιτείας, όπως ανακοίνωσε στην Βουλή ο τότε Υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος. Πλέον τούτων, τόσο η FIFA, όσο και η UEFA στα Καταστατικά τους, έχουν αντίστοιχη διάταξη, ότι δηλαδή τα κωλύματα υπάρχουν μετά την έκδοσης τελεσίδικης απόφασης.

Προτείνεται, συνεπώς, να επανέλθει η πρόβλεψη περί ύπαρξης τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης προκειμένου να υφίσταται κώλυμα κατά τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 του Ν.2725/1999.

2. ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΕΙ Η Ε.Ε.Α. 
Σύμφωνα με το προσχέδιο Νόμου το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση, ορίζονται στις αρμοδιότητες της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού τα παρακάτω:
Α) Ότι το πιστοποιητικό της ΕΕΑ αποτελεί προϋπόθεση συμμετοχής μίας ΠΑΕ στο πρωτάθλημα και μάλιστα προβλέπονται ποινές, τόσο για την ΠΑΕ που (χωρίς τη λήψη ενός τέτοιο πιστοποιητικού) συμμετέχει, όσο και για την διοργανώτρια που επιτρέπει μία τέτοια συμμετοχή.

Η ως άνω ρύθμιση προσκρούει στον Κανονισμό Αδειοδότησης της ΕΠΟ (όπως αυτός εγκρίνεται κατ’ έτος από την UEFA), σύμφωνα με τον οποίο, σε περίπτωση μη αδειοδότησης ΠΑΕ, οι κυρώσεις οι οποίες ισχύουν είναι αφαίρεση βαθμών και περιορισμοί μετεγγραφών / χρηματικό πρόστιμο και όχι η μη συμμετοχή στο πρωτάθλημα.

Β) Ορίζεται ότι προϋπόθεση λήψεως της αδειοδότησης από την αρμόδια επιτροπή της ΕΠΟ, είναι η λήψη του πιστοποιητικού της ΕΕΑ. Η ως άνω ρύθμιση δεν είναι εφικτή, διότι χρονολογικά προηγείται η διαδικασία Αδειοδότησης της ΕΠΟ (λήξη προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών ορίζεται η 31η Μαρτίου εκάστου έτους και οι αποφάσεις εκδίδονται συνήθως μήνα Απρίλιο ή Μάιο), ενώ η διαδικασία χορήγησης του πιστοποιητικού της Ε.Ε.Α. έπεται χρονολογικά με έναρξη υποβολής των δικαιολογητικών τον Ιούλιο εκάστου έτους και έκδοση απόφασης τον Αύγουστο. Επομένως, ή θα πρέπει να αλλάξει χρονολογικά η διαδικασία της Ε.Ε.Α. ή θα πρέπει να οριστεί ότι το πιστοποιητικό της Ε.Ε.Α., δεν πρέπει να αποτελεί προϋπόθεση λήψεως Αδειοδότησης από την ΕΠΟ.

Η πρόταση μας, εν προκειμένω, είναι η ΕΕΑ να ελέγχει όλα όσα αφορούν την δημόσια τάξη και ασφάλεια (μετοχολόγιο, ποινικά μητρώα, φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες, ηλεκτρονικό εισιτήριο, γήπεδα κλπ) και η σχετική διαδικασία να ολοκληρώνεται μέχρι 20 Μαρτίου κάθε έτους και να αποτελεί τότε το πιστοποιητικό της ΕΕΑ, προϋπόθεση λήψεως αδειοδότησης της ΕΠΟ.

3. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε.Α. 
Στις αρμοδιότητες της ΕΕΑ προβλέπεται και μεταφέρεται από τις αρμοδιότητες του Υφυπουργού Αθλητισμού, η δυνατότητα επιβολής διοικητικών προστίμων, σε περίπτωση επεισοδίων η δυσμενών κρίσεων κατά των θεσμοθετημένων οργάνων του ποδοσφαίρου. Η ως άνω ρύθμιση αποτελεί ένα επιπλέον κρίκο στην αλυσίδα των ποινών που έχουν θεσμοθετηθεί και ισχύουν στον Πειθαρχικό Κώδικα της ΕΠΟ. Έχουμε τον πλέον αυστηρό Πειθαρχικό Κώδικα σε όλη την Ευρώπη (ο οποίος μάλιστα θεσμοθετεί ένα άκαμπτο σύστημα αντικειμενικής ευθύνης ανεξαρτήτως υπαιτιότητας των εγκαλούμενων ΠΑΕ) και δεν είναι δυνατόν να θεσμοθετούμε για τις ίδιες παραβάσεις πρόσθετες κυρώσεις, με αποτέλεσμα μία παράβαση να τιμωρείται με όλες αυτές τις ποινές. Έτσι οδηγούμε τις ΠΑΕ στην εξόντωση και όχι στην κατασταλτική τιμωρία της παράβασης.

Share it