Search

Νίκος Ιωαννίδης, ο πρώτος κωφός πτυχιούχος του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής!

Ένας μοναδικός απόφοιτος έλαβε το πτυχίο του την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, από το Τμήμα Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ο κ. Νίκος Ιωαννίδης, ο οποίος είναι κωφός εκ γενετής, επέλεξε να φοιτήσει στο Τμήμα και να πάρει το πτυχίο του από αυτό, και έτσι έγινε ο πρώτος κωφός με πτυχίο από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής.

Ο κ. Ιωαννίδης έλαβε το πτυχίο του από την Κοσμήτορα της ΣΕΦΑΑ κ. Μαρία Μιχαλοπούλου και τώρα ελπίζει πως θα μπορέσει να διδάξει σε ένα σχολείο κωφών, ώστε να βοηθήσει παιδιά σαν και αυτόν να πετύχουν αυτό που θέλουν.

Όπως τόνισε ο κ. Ιωαννίδης στον «ΠτΘ», μέσω της μητέρας του που ήταν και η διερμηνέας του για τη συνομιλία μας, του άρεσε από μικρό η γυμναστική, και στόχος του ήταν πάντα να μπει και να φοιτήσει στο ΤΕΦΑΑ.

«Στο Πανεπιστήμιο πήρα γνώσεις από όλους τους καθηγητές μου και διευρύνθηκα ως άτομο. Τους ευχαριστώ που δεν μου χαρίστηκαν και έβαλαν υψηλούς στόχους για εμένα» σημείωσε.

Ξεπέρασαν τις αρχικές δυσκολίες

Ο κ. Ιωαννίδης μεγάλωσε σε μια κοινότητα κωφών και φοίτησε σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο κωφών. Όπως μας εξήγησε, αποτελούσε μια μορφή «πολιτισμικού σοκ» για τον ίδιο, όταν ξαφνικά βρέθηκε σε ένα χώρο, ο οποίος ήταν καθαρά ακουόντων.

Και παρόλο που στις ασκήσεις που υπάρχουν στο πρακτικό κομμάτι διδασκαλίας του Τμήματος δεν υπήρχε ποτέ κανένα πρόβλημα, διότι μπορούσε να βλέπει τι δείχνουν οι διδάσκοντες και υπάρχει και η παντομίμα για να εξηγηθούν κάποια πράγματα, η θεωρία ήταν πάρα πολύ δύσκολη για αυτόν, μιας και αρχικά υπήρχαν δυσκολίες επικοινωνίας με τους καθηγητές.

Άλλοι τον αποδέχτηκαν αμέσως με τη διαφορετικότητά του, αλλού υπήρχε αρχικά μια δυσκολία, όμως κατάφεραν τελικά με όλους να βρουν τη χρυσή τομή, και να λύσουν τις δυσκολίες που υπήρχαν, με σημαντικό ρόλο να παίζει ο καθηγητής του κ. Θωμάς Κορτέσης.

Παίρνοντας το πτυχίο, θέλει να διδάξει σε ένα σχολείο κωφών, ώστε «τα παιδιά να πάρουν γνώσεις, εμπειρίες και να γίνουν πολύ καλύτεροι και να πετύχουν περισσότερα από μένα».

Ελλείψεις σε διερμηνείς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Όπως τόνισε, η διαφορά μεταξύ πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τριτοβάθμιας είναι σημαντική, γιατί ενώ βρισκόταν σε μια κοινότητα κωφών, μετέβηκε σε ένα περιβάλλον που δεν υπήρχε καμία ενημέρωση για την κώφωση και τη διαφορετικότητα της επικοινωνίας και χρειάστηκε να προσπαθήσουν όλοι πάρα πολύ να βρουν ένα τρόπο επικοινωνίας. Η μεγάλη στήριξη όμως από τους καθηγητές του έφερε την πρόοδο στην επιστήμη που επέλεξε να σπουδάσει και φυσικά το πτυχίο.

Ο κ. Ιωαννίδης δεν παρέλειψε παρόλα αυτά να εκφράσει την άποψη πως τα Ελληνικά πανεπιστήμια, στην πλειοψηφία τους, δεν είναι έτοιμα να υποδεχθούν κωφούς και μάλιστα με δυσκολίες επικοινωνίας, μιας και δεν υπάρχουν διερμηνείς.

«Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν διερμηνείς σε όλα τα πανεπιστήμια. Αλλού υπάρχουν, αλλού δεν φτάνουν τα κονδύλια…» σημείωσε, τονίζοντας πως στο πανεπιστήμιο δεν είναι δυνατόν να γίνει διερμηνεία από τον οποιονδήποτε, αλλά θα πρέπει να γίνεται από μέλος του προσωπικού με γνώση της οιασδήποτε επιστήμης, εν προκειμένω την επιστήμη της φυσικής αγωγής.

Όπως ανέφερε, στον Βόλο (όπου βρίσκεται το ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) υπάρχει ένα κέντρο όπου υπήρχαν διερμηνείς και το οποίο μπορεί να επιλέξει ένας κωφός, όμως για τον ίδιο θα έπρεπε να υπάρχουν εξειδικευμένοι διερμηνείς, μέσα σε κάθε τμήμα, ώστε τα άτομα με κώφωση να έχουν το ίδιο δικαίωμα στη γνώση με τους υπόλοιπους.

Πηγή: Paratiritis-news.gr

Share it